Yeni Toyota C-HR Sakarya’da devir töreni yapıldı: Üretime resmen başlandı
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye (TMMT), üretim faaliyetlerini yürüttüğü Sakarya’daki fabrikasında düzenlenen törenle yeni Toyota C-HR modelinin üretimine resmen başladı.
Yeni nesil Toyota C-HR ile Toyota’nın Avrupa’daki ilk şarj edilebilir ve pil üreten fabrikası haline gelen şirket, Türkiye’yi hibrit otomobil üretim üssü haline getirdi.
Ensonhaber’in katıldığı çıkış törenindeSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye Genel Müdürü ve İcra Kurulu Başkanı (CEO) Erdoğan Şahin ve Toyota Motor Avrupa Başkanı Yoshihiro Nakata çeşitli açıklamalarda bulundu.
Toplam yatırım 2,5 milyar euroya çıktı
308 milyon euroluk ek yatırımla üretimine başlanan yeni nesil Toyota C-HR ve PHEV akü üretimiyle Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin ülkemizdeki toplam yatırımı 2,5 milyar euroya ulaştı.
Yeni Toyota C-HR, Avustralya ve Yeni Zelanda’yı ihracat pazarlarına dahil ederek Okyanusya Bölgesi’ne ihracat yapmaya başladı.
Sakarya’daki tesis bünyesinde kurulan yıllık 75 bin adet kapasiteli yeni akü üretim hattıyla şirket, Toyota’nın Avrupa operasyonlarında elektrifikasyon dönüşümünün merkezi haline geliyor.
Toyota Türkiye CEO’su Şahin’den açıklamalar
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye Genel Müdürü ve İcra Kurulu Başkanı (CEO) Erdoğan Şahin, 1990 yılında kurulan şirketin yaptığı yatırımlar hakkında bilgi vererek, şunları söyledi:
Yeni Toyota C-HR aracımızı devreye almak için çevre dostu teknolojiler kullanarak 308 milyon euro yatırım yaptık, toplam yatırım tutarımız 2,5 milyar euroya ulaştı.
Artık Toyota Türkiye yapımı otomobilleri Avustralya ve Yeni Zelanda’ya ihraç edeceğiz. Bugüne kadarki toplam 50 milyar dolarlık ihracatımızı her geçen gün artıracağız.
Devletimize, özellikle Cumhurbaşkanımıza, değerli bakanlarımıza ve Yatırım Ofisimizin değerli yöneticilerine, ihtiyaç duyduğumuz her an gösterdikleri yakın ilgi ve yardımdan, bizlere yol açan değerli katkı ve desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Kacır: Türkiye’ye yatırım yapmanın tam zamanı
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye otomotiv sanayini sürdürülebilir bir geleceğe taşımak için birlikte çalışmaya devam edeceklerini belirterek, şunları söyledi:
Türkiye, rekabetçi iş ortamı, cazip teşvikleri, güçlü finansal sistemi, makroekonomik yapısı ve nitelikli insan kaynağıyla yatırımlarınız için karlı ve güvenli bir limandır. Bugün Türkiye’ye yatırım yapmanın tam zamanı.
Toyota Türkiye, vizyoner projeleri ve yeni yatırımlarıyla otomotiv sektöründe söz sahibi olmamızda çok önemli bir yere sahip.
Kacır, Toyota Türkiye’nin yıllık 280 bin adetlik üretim kapasitesiyle Avrupa’nın en büyük otomobil üretim merkezi olduğunu, 2022 yılında 3,4 milyar dolarlık ihracatla Türkiye’nin 2’nci büyük otomotiv ihracatçısı olduğunu belirtti.
Toyota’nın Türkiye’ye duyduğu güvenle yatırımlarına bir yenisini daha eklediğine dikkat çeken Kacır, sözlerini şöyle sürdürdü:
İlk şarj edilebilir hibrit otomobili ülkemize kazandırıyor. Bu tesis, ülkemizin mobilite ekosisteminin dönüşümüne ve rekabetçiliğine önemli katkılar sağlayacak.
Ayrıca bu tesiste yıllık 75 bin adet kapasiteli yeni akü üretim hattı bulunuyor; Toyota’nın Avrupa operasyonlarında elektrifikasyon dönüşümünün merkezi haline geliyor.
Bu yatırım; Bu sadece üretim ve kapasite artışı değil, aynı zamanda Toyota’nın küresel bir vizyon olan çevre dostu teknolojileri ve sürdürülebilirliği Türkiye’ye getirdiğinin de bir göstergesi.
Toyota Türkiye’nin 308 milyon euroluk yatırımının Sakarya’mıza ve ülkemize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.
Kacır, Türk sanayisinin lokomotifi olan otomotiv sektörünün çarpan etkisi ile istihdamdan ihracata kadar her alanda ekonomiye güç kattığına dikkat çekerek, 254 milyar dolarlık ihracattan aslan payının alındığını ifade etti. 31,5 milyar dolarla otomotiv sektörü tarafından karşılandı.
Ülkede otomotiv sektörünün her geçen gün geliştiğini ve küresel otomotiv sektöründe çok önemli bir dönüşüm yaşandığını belirten Kacır, hızlı şehirleşme, dijitalleşme, deneyim odaklı müşteri eğilimleri, yüksek hızlı iletişimin otomotiv sektöründe beklentileri yeniden tanımladığını belirtti. otomotiv endüstrisi.
Yeni Toyota C-HR neler sunacak?
Tüm proje hazırlık süreci TMMT mühendisleri ve çalışanları tarafından yürütülen ve Toyota’nın C-SUV segmentindeki yeni tasarım yaklaşımını en çarpıcı şekilde yansıtan yeni Toyota C-HR, Hibrit ve Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) versiyonlarıyla satışa sunuluyor. Toyota Yeni Küresel Platformu (TNGA-2). üretilmeye başlandı.
Yeni Toyota C-HR, Avustralya ve Yeni Zelanda’yı ihracat pazarlarına dahil ederek Okyanusya Bölgesi’ne ihracat yapmaya başladı.
Toyota Otomotiv Sanayii Türkiye, 66 km akü menzili ve sınıfının en iyisi Şarj Edilebilir Hibrit yeni nesil Toyota C-HR ile 19 g/km CO2 emisyonuyla karbondioksit azaltımına önemli katkı sağlıyor.
1.8 Hibrit, 2.0 Hibrit, 2.0 Hibrit 4 Çeker ve 2.0 Şarj Edilebilir Hibrit versiyonlarıyla müşterilerine 4 farklı elektrifikasyon çözümü sunan yeni Toyota C-HR’de, geri dönüştürülmüş malzeme kullanımı öncekine göre iki katına çıkarıldı, ve aracın iç kısmı çok daha dayanıklı. Pek çok kaplama malzemesi ve plastik parça dahil olmak üzere 100’den fazla parça geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor.
Hayvansal deri ürünlerinin kullanımının en aza indirildiği yeni Toyota C-HR’de, tasarım ve yeni teknolojiyle araç ağırlığı azaltılarak klima ihtiyacı da en aza indiriliyor.
Tüm bu özellikleriyle yeni Toyota C-HR çevre dostu bir otomobil olarak öne çıkıyor ve Toyota’yı 2030 karbon nötr hedeflerine bir adım daha yaklaştırıyor.